Met dit geld betalen we onderhouds- en reparatiewerkzaamheden op bijvoorbeeld schoolpleinen, begraafplaatsen, roltrappen, liften, straatnaamborden, fonteinen en toiletvoorzieningen. Sommige kosten brengen wij bij anderen in rekening, bijvoorbeeld de scholen of het waterschap. Zo voeren wij het onderhoud aan speeltoestellen op schoolpleinen uit. Dit zien wij hier terug als inkomsten. We betalen voor deze gebouwen en voorzieningen ieder jaar exploitatiekosten en rente- en afschrijvingskosten. Ook sparen we voor het groot onderhoud. We maken ook gebruik van ICT-applicaties. Zo hebben we een applicatie om het toekomstige beheer van de openbare ruimte te plannen. Daarnaast hebben we een applicatie waarmee we meldingen van bewoners over de openbare ruimte kunnen registreren en afhandelen. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot lasten | begroot baten | realisatie lasten | realisatie baten | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
beheer | 0,6 | 0,8 | -0,1 | ||
inkoop | 0,3 | 0,4 | -0,1 | ||
doorbelasting | 0,1 | -0,1 | 0,0 | ||
overig | 0,6 | 0,6 | 0,0 | ||
onderhoudsvoorz. | 0,1 | 0,1 | 0,0 | ||
totaal | 1,0 | 0,7 | 1,1 | 0,6 | -0,2 |
Het resultaat wordt veroorzaakt door diverse kleine verschillen. Voor € 0,1 miljoen heeft dit een administratieve oorzaak, omdat we een begrotingswijziging niet goed gesplitst hebben over de begrotingsactiviteiten. Tegenover dit nadeel staat daardoor een voordeel op de activiteit voortgezet onderwijs (programma 6). Per saldo is dit neutraal.