Met dit geld betalen we het personeel dat zich bezig houdt met het beheer van de openbare ruimte (inclusief het maken van kaartmateriaal). Dit betekent het ontwikkelen van beleid, de stad dagelijks beheren en onderhouden plegen. De omvang van de stad en de complexiteit van de vraagstukken bepalen hoeveel medewerkers we nodig hebben. Er werkt 115 fte aan beheer en onderhoud. Hiervan houdt ongeveer 100 fte zich bezig met de uitvoering en ongeveer 13 fte met het schrijven van beleid. Ook werkt 2 fte aan het inmeten van alle objecten in de openbare ruimte. Het personeel dat zich bezig houdt met riolering en de grondexploitaties is geen onderdeel van deze activiteit. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot lasten | begroot baten | realisatie lasten | realisatie baten | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
personeel | 10,1 | 9,4 | 0,0 | 0,8 | |
inhuur | 0,5 | 1,0 | -0,5 | ||
beheer | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
inkoop | -0,5 | 0,2 | -0,8 | ||
doorbelasting | 0,1 | -1,4 | 1,4 | ||
afschrijving | 0,1 | 0,0 | 0,1 | ||
totaal | 10,3 | 0,0 | 9,3 | 0,0 | 1,0 |
Naast de beheerwerkzaamheden levert de beheerorganisatie ook technische expertise en projectmanagement voor de ontwikkeling van nieuwe gebieden. Vanuit de beheerorganisatie is een grotere bijdrage dan gedacht geleverd aan de woningbouwopgave en de voorbereidingen voor de Floriade. Hierdoor zijn meer kosten doorbelast, waardoor er een positief resultaat is op de personeelskosten voor beheer. Normaal gesproken zou dit ten koste gaan van de uitvoerkracht voor beheerprojecten. Doordat in 2021 vanwege bezuinigingen minder groot onderhoud en vervangingen konden worden uitgevoerd, was hier dit jaar geen sprake van. Hierdoor is er een positief resultaat op het apparaat van beheer van totaal € 1,0 miljoen.