Door onderhoud aan wegen en pleinen zorgen wij dat onze stad veilig en begaanbaar is. Dit doen wij door het repareren van scheuren in wegen en fietspaden, door het recht leggen van stoeptegels en het onderhouden van onze verkeerslichten en de openbare verlichting. Ook ontvangen we inkomsten. Nutsbedrijven moeten bijvoorbeeld een vergoeding betalen voor kabels en leidingen die in onze ondergrond zitten. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot lasten | begroot baten | realisatie lasten | realisatie baten | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
personeel | 0,0 | 0,0 | |||
opdrachten | 0,0 | 0,0 | |||
beheer | 6,4 | 6,2 | 0,2 | ||
inkoop | 2,4 | 2,3 | 0,2 | ||
doorbelasting | 0,0 | 0,0 | |||
subsidieontvangst | 0,1 | 0,1 | 0,0 | ||
belasting | 0,2 | -0,2 | |||
grond | 0,5 | 0,7 | 0,2 | ||
overig | 0,1 | 0,1 | 0,1 | ||
afschrijving | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
totaal | 8,8 | 0,7 | 8,7 | 0,9 | 0,3 |
Op het dagelijks onderhoud wegen & pleinen is er een voordeel van € 0,3 miljoen. De uitgaven voor coronamaatregelen in de openbare ruimte zijn € 187.000 lager dan begroot. Dit geld is in 2022 alsnog nodig, onder andere voor het opruimen van de teststraat. Daarnaast is er een voordeel van € 157.000 uit extra leges door de vele vergunningsaanvragen voor kabels- en leidingen.