Bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

Met dit bedrag betalen we het personeel van afdeling Financiën en Control (F&C). Het gaat in totaal om 96 fte's. Hiervan is ongeveer 60% beleid en 40% uitvoering. Deze medewerkers zijn verdeeld in vijf teams.

  • Het team audit richt zich op risicomanagement, strategische advisering, interne controles, data-analyse, IT-audit en financial audit.
  • Twee teams control en advies. Zij ondersteunen de afdelingen met hun financiën en bij het opstellen van de benodigde financiële producten.
  • Het team concernfinanciën bewaakt de financiële positie van de gemeente. Daarnaast adviseert en ondersteunt zij de concerndirectie, portefeuillehouder financiën en het college. Het team coördineert ook het opstellen van financiële producten zoals de programmabegroting en perspectiefnota.
  • De financiële administratie houdt de administratie op orde. Zo houden we het overzicht over wat er binnen de gemeente met het geld gebeurd.

Daarnaast betalen we € 0,4 miljoen aan verzekeringen voor (financiële) risico's die de gemeente loopt. Dit is voornamelijk de aansprakelijkheidsverzekering van de gemeente. Ook maken wij inkoopkosten van € 0,4 miljoen. Hier worden onder andere reiskosten, opleidingen, extern advies uit betaald.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot lasten

begroot baten

realisatie lasten

realisatie baten

resultaat

personeel

8,4

0,1

8,2

0,1

0,3

inhuur

0,1

0,8

-0,7

inkoop

0,8

0,9

0,0

totaal

9,3

0,1

9,8

0,1

-0,5

Vanwege hogere inhuurkosten hebben we een nadeel van € 0,5 miljoen. De belangrijkste oorzaak is de krapte op de  arbeidsmarkt (€ 0,3 miljoen). Het is lastig om nieuw personeel te vinden waardoor we hebben moeten inhuren op vacatureruimte. Daarnaast hebben we voor advies over risicomanagement extern ingehuurd (€ 0,1 miljoen). Het overige tekort van € 0,1 miljoen bestaat uit diverse kleine verschillen.

Deze pagina is gebouwd op 06/19/2023 16:00:22 met de export van 11/18/2022 10:03:03