Met dit bedrag betalen we het personeel van afdeling Financiën en Control (F&C). Het gaat in totaal om 96 fte's. Hiervan is ongeveer 60% beleid en 40% uitvoering. Deze medewerkers zijn verdeeld in vijf teams.
Daarnaast betalen we € 0,4 miljoen aan verzekeringen voor (financiële) risico's die de gemeente loopt. Dit is voornamelijk de aansprakelijkheidsverzekering van de gemeente. Ook maken wij inkoopkosten van € 0,4 miljoen. Hier worden onder andere reiskosten, opleidingen, extern advies uit betaald. |
---|
bedragen x € 1 miljoen
omschrijving | begroot lasten | begroot baten | realisatie lasten | realisatie baten | resultaat |
---|---|---|---|---|---|
personeel | 8,4 | 0,1 | 8,2 | 0,1 | 0,3 |
inhuur | 0,1 | 0,8 | -0,7 | ||
inkoop | 0,8 | 0,9 | 0,0 | ||
totaal | 9,3 | 0,1 | 9,8 | 0,1 | -0,5 |
Vanwege hogere inhuurkosten hebben we een nadeel van € 0,5 miljoen. De belangrijkste oorzaak is de krapte op de arbeidsmarkt (€ 0,3 miljoen). Het is lastig om nieuw personeel te vinden waardoor we hebben moeten inhuren op vacatureruimte. Daarnaast hebben we voor advies over risicomanagement extern ingehuurd (€ 0,1 miljoen). Het overige tekort van € 0,1 miljoen bestaat uit diverse kleine verschillen.