Duurzaam, leefbaar en bereikbaar

Mobiliteit

Onder mobiliteit vallen verschillende kosten:

  • We betalen hiermee personeel. Het gaat in totaal om 5,5 fte. Deze medewerkers houden zich bezig met ruimtelijke inrichting, verkeersstromen, de uitvoering van regionale overeenkomsten en advisering op het gebied van verkeer en vervoer. Ook maken we beleid voor lokaal en regionaal vervoer. De mobiliteitsvisie valt hier bijvoorbeeld onder.
  • Meerjarig Infrastructuur Programma Almere (MIPA). In het MIPA staan onze plannen voor de infrastructuur voor de komende jaren. Bijvoorbeeld over hoe we omgaan met stedelijke bereikbaarheid, de aanleg van busbanen en infrastructurele aanpassingen voor fiets en auto.  

Voor het MIPA ontvangen wij vanuit de provincie Flevoland jaarlijks een bijdrage (€ 1,2 miljoen). Hieraan is wel een voorwaarde verbonden, namelijk dat wij minimaal de helft van de investeringen zelf betalen. Zowel onze eigen bijdrage als de bijdrage van de provincie sparen we in een reserve. Dit spaarbedrag staat niet bij deze activiteit, maar bij de activiteit storting en vrijval reserves.

bedragen x € 1 miljoen

omschrijving

begroot lasten

begroot baten

realisatie lasten

realisatie baten

resultaat

personeel

0,6

0,5

0,1

inhuur

0,0

0,1

-0,1

subsidie

0,2

0,1

0,1

opdrachten

0,2

0,0

0,1

inkoop

0,3

0,1

0,1

doorbelasting

0,1

0,1

0,0

subsidieontvangst

0,2

0,1

-0,1

toegerekende rente

0,3

0,3

0,0

afschrijving

0,8

0,8

0,0

bestemde reserve

0,8

1,0

0,8

1,0

-0,1

kapitaallastenreserve

1,1

1,1

0,0

totaal

3,2

2,4

2,9

2,1

0,1

Het resultaat komt vooral doordat er minder geld is uitgegeven aan onderzoeken.

Deze pagina is gebouwd op 06/19/2023 16:00:22 met de export van 11/18/2022 10:03:03